måndag 29 oktober 2007

Papillon Lagoon Beach Hotel


Nu är vi på Mombasa kusten. Resan hit tog 8 timmar med en otroligt skumpig inledning på ca. 10 mil. Resten var hyfsad bra väg. Vi blev mottagna av en av lärarfamiljerna från Muranga' som råkade vara här i Mombasa för att lämna sin dotter på universitetet här. Vi blev sedan skjutsade till hotellet av en pappa till en student från Muranga' som erbjöd oss att hjälpa till då vi kom till Mombasa. Överallt i alla situationer blir man hjälpt på olika sätt. Ibland kan man inte lita på vad de erbjuder då de försöker råna en som häromdagen i Nairobi då jag blev stoppad av en trevlig herre mitt på gatan . Han ville diskutera undervisnings systemet i Sverige då han hörde att jag hade arbetat på college. Han ville att vi skulle prata vidare på en restaurang istället vilket betyder att han ville råna mig antagligen tillsammans med en kompanjon som fanns i närheten. Han hade uppmärksammat mig då jag lämnade bankomaten och för honom var jag ett byte att fånga. Jag gav honom mitt visitkort och bad honom ringa om han ville veta något om Sverige och det gjorde att han tappade masken och jag kunde smita iväg.
På hotellet i Momabasa är det jätte bra. Max är lite rädd för babianerna som vandrar omkring på hotell området men de är ganska ofarliga verkar det som.Vi badar och njuter all inclusive liv. I morgon åker vi på snorkel safari till en marinpark på en ö utanför kusten. Få se om vi ser några valhajar och delfiner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tobias!
Jag hoppas du får en skön avslutning på din resa. Det har varit så intressant att läsa om dina äventyr, vedermödor och glädjeämnen.
Välkommen tillbaka
Kerstin