söndag 16 september 2007

Datorerna är fixade

Nu har jag fått ihop 6 fungerande datorer! I morgon ska jag åka till IT-Universitet för att hämta fyra stycken och samtidigt antagligen få tag på några minneskretsar till de andra datorerna som definitivt behöver lite mer minne. Kravet på datorernas specifikationer går verkligen fort.För några år sedan funkade de här datorerna helt OK, nu är de i vår ögon obrukbara!Nu börjar de flesta bitar falla på plats. Det fattas en del information om hur jag kan använda min mobil för att koppla upp mig mot Internet där nere i Kenya. Enligt min telefon operatör ska det inte fungera men enligt operatörer i Kenya som jag kollat in på nätet ska det fungera bra. Jag får väl se vad som händer där nere helt enkelt. Köpte massa med presenter, som stearinljus och andra småsaker som jag har hört att de uppskattar.Hittade förresten en väldigt intressant på Teacher´s TV som handlar om den digitala utvecklingen i Afrika. Den finns att se här. Spännande att se hur den digitala utvecklingen kan påverka utvecklingen i stort i Afrika.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jättespännande! Ser fram emot bilder och betraktelser..
/STefan Osla

Sonde sa...

Även jag har hittat hit nu. Lycka till!

Jörgen L sa...

Det här är egentligen en helt ovidkommande och onödig kommentar! Jag hörde dig precis gå förbi i korridoren, Tobias! Men jag tar chansen att för första gången bloggskriva lite. Kan du förresten Kenyas nationalsång? Vilda röster sjunger en låt, "Nkosi Sikhelele", som lär vara nationalhymn i flera länder i södra Afrika. Men inte i Kenya, antar jag...? I vilket fall: Håll musiken igång så länge den varar - och lycklig resa!

Unknown sa...

Hej,

Jag önskar dig en trevlig resa och ännu trevligare vistelse i Kenya. Hoppas att det löser sig med uppkoppling på nätet så du kan ladda upp bilder...Lycka till!

Erzulina

Lena sa...

Jag har nu kollat in din Blogg och ser fram emot att få följa din vistelse i Kenya. Var rädd om dig och sköt om dig.

Anonym sa...

Hej, låter gött att höra att du redan efter 3 dagar känner dig hemma!!! Fantastiskt, var ska detta sluta? Tänk om jag o Max känner lika dant då vi kommer ner!
Max ska höra med sina klasskom- pisar om de har lite färg pennor att avvara. Max tycker att vi ska skaffa en riktig läderfotboll o ta med till barnen...
Försökte ringa dig nu i kväll vid 11-tiden men kom på att klockan hos dig är mitt i natten, så jag förstår varför du inte svarade - provar en annan dag...
Puss O kram, vi saknar dig.
Cathrine o Max