måndag 7 november 2011

webblektion

I kväll har jag haft ett webbseminarie med videokonferens från ett hotell i Thika med studenter från Sverige och tre andra föreläsare.Vi hade en kursstart på en kurs som går helt och hållet på webben. Eftersom jag är här i Kenya så var jag tvungen att försöka hitta en möjlighet att vara online med en hyfsad uppkoppling. Det var inte så lätt att ordna. jag har fått tag på en mobilt bredband som är ganska snabbt men det funkar inte hå på skolan, Jag var som sagt tvungen att åka in till Thika 4 mil mot Nairobi. Väl där hade jag reserverat ett rum för några timmar för att få ha det tyst runtomkring. Det hela höäll på i ca 3,5 timmar så jag var ganska så slut efteråt. Som tur var så var en av mina kollegor från college med mig så han kunde springa ner efter lite mat, vi hade inte hunnit äta nåt innan vi for till stan. Ska upprepa det här på torsdag igen men då i den kursen som jag själv är deltagare i. Då måste jag presentera ett sammanfattning av en avhandling som jag har läst under tiden jag varit här. Det ska bli kul att se om det funkar lite bra.

Inga kommentarer: