tisdag 1 november 2011

Distansundervisning

I dag har vi äntligen hittat ett bra ställe där jag kan ha lektioner på webben. Jag kommer att ha en del undervisning mot Sverige nästa vecka. Problemet har varit att hitta ett ställe där man kan få en bra uppkoppling som är tillräcklig snabb för att kunna ha en videokonferens. Jag åkte runt med datorn i knät i bilen och testade hastigheten och till sist hittade vi en restaurang där det var helt OK. Som tur var så har de rum man kan hyra där jag kan sitta och  få lite lugn atmosfär. Man får verkligen perspektiv på hur bortskämda vi har blivit med tillgången av Internet. Nu måste jag hyra ett hotellrum för 150 kr, betala 75 kr för att kunna ha ett mobilt bredband för en vecka åka 4 mil! Få se om det kommer att fungera. Det bästa av allt är att jag måste ha en chaufför som kör mig eftersom trafiken här är galen. Chauffören får vänta på mig i tre timmar. Han ska inte sitta i baren på restaurangen för länge för då blir han kanske frestad att dricka öl så han får sova i sängen på rummet under tiden som jag videokonferensen, få se om han kommer att synas på bild!

2 kommentarer:

Bo Hermansson sa...

Hoppas det funkar med din videokonferens och att chaffisen inte snarkar om han ska sova i samma rum.

tobbe sa...

Det ska bli spännande att se! Fortsättning följer.