torsdag 29 januari 2009

Internet!


I dag träffade jag några elever som går på ett förberedande program för college-studier. Meningen var att jag skulle introducera Internet för dem. Vi tittade på Vita husets hemsida och konstaterade att Obama har en blogg. I den stod att han i tisdags hade städdag! Det tyckte eleverna var väldigt lustigt De fick föreslå ämnen att googla på. Världens sju underverk var ett som kom upp. Vi fick 12 miljoner träffar. Då tror jag att de började fatta hur stort nätet är. Jag passade på att visa bilder från Sverige och att se snö är alltid väldigt underhållande.Att få en date med kronprinsessan vore nåt som en del av killarna tyckte skulle vara kul, så de får väl följa med till Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tobias!

Oj, har du redan varit iväg mer än en vecka. Intensivt verkar det vara.
Har du fått ordning på den digitala videoredigeringen?

Hälsningar
Bo H

Anonym sa...

Hej Tobias. Lite afrikanskt blod i kungafamiljen vore perfekt.

Jag har bokat flyg till Borås fre 20/2 och hem måndag morgon. Hoppas att det fortfarande funkar för dig?

Sonde