tisdag 26 januari 2010

Ny resa!

Nu är det dags för en ny resa igen. Jag åker den 7/2 för att för tredje gången vara på Muranga. Den här gången ska jag arbeta mer med studenterna igen och jag är väldigt spänd på se hur långt de har kommit med utvecklingen av nätverket på skolan. Om det finns Internet i datorsalarna eller inte. Nästa vecka ska jag försöka få ihop lite utrustning som jag ska ta med mig. Bland annat hoppas jag få med några laptops och en del nätverksutrustning. Sånt som vi anser vara för gammal teknik men väl fungerande fortfarande. Tur att man har vänner och bekanta som inte har kastat allt!
Jag ska även besöka ett projekt i Kibera som är den största kåkstaden i hela Afrika. Där har organisationen Global Relations startat ett Creative House. Där kan ungdomar arbeta med musik,dans IT och annat. Samtidigt finns det möjlighet för AIDS smittade kvinnor att arbeta med hantverk och få bättre betalt för sina produkter genom att de säljs i Europa genom organisationens försorg. Ska bli väldigt spännande att uppleva på plats. Jag har anmält mitt intresse för att hjälpa till om jag kan och fått svar att de gärna tar emot all hjälp.

Inga kommentarer: