tisdag 3 februari 2009

Ombyggnad

Idag har jag haft en de jobbigaste dagarna hittills. De ska inreda en ny datorsal intill den befintliga och skulle därför göra upp ett hål i väggen mellan salarna för att de ska kunna kommunicera lättare. Väggarna är av tjock betong. Intill väggen ligger IT-avdelningen kontor. Där står ett antal datorer och annan utrustning. En man tog mått på väggen och började sedan slå med ett spett och hammare i väggen från motsatta sidan så att det dånade i hela rummet. Murbruk och betong damm flög överallt men ingen brydde sig om att flytta eller täcka över datorerna. Till slut ramlade en stor bit murbruk rakt ner på golvet och putsen sprack tvärs över väggen. Samtidigt satt jag intill väggen och försökte lära en tekniker hur man redigerat film digitalt. Vi fick ibland ta pauser på grund av oväsendet. Nästa lektion innebar att jag fick stå och skrika till de 10 lärare som hade kommit till min workshop under 2 timmar. Ibland blir man lite trött på att det ska vara så svårt att kommunicera eller planera något! Fick byta dator tre gånger under lektionen för att den ena fungerade inte USB portarna på, den andra hade inte programvarorna som behövdes och den sista var full med virus. Nästa gång ska jag ha med mig en egen tekniker och någon som ordnar så att allt fungerar. Det är extra frustrerande nu när jag är här bara två veckor.
Mango träden är just nu ganska farliga att sitta under. En mogen mango är ganska tung och de dunsar ner med jämna mellanrum.Det känns som den farligaste utmaningen just nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tobias! Det är intressant att få ta del av din resa här på bloggen! Tack för att jag fick adressen! Ha det så bra och akta dig för mangosarna...:-) Låter som om det är arbetsamt med allt det praktiska... //Maria