måndag 21 februari 2011

Framme på Muranga

Nu sitter jag i huset på Muranga Teacher´s College igen och skriver min blogg. Det har kommit hit en ny kvinnlig rektor eftersom den tidigare dog väldigt hastigt i augusti. Hon har låtit måla om gästhuset och när vi kom hit idag fanns det ett fullt utrustat kök till och med mikrovågsugn! Som grädde på moset hade de köpt in en ny TV också! Resan gick väldigt bra men det tog nästan lika lång tid för oss att ta oss från Nairobi till Muranga! Trafiken är hysterisk och just nu bygger kineserna en ny väg från Nairobi till Thika och under den tiden är den provisoriska vägen hopplöst dålig. Det är häftigt att vara här igen och jag redan träffat en hel del bekanta både lärare och studenter. i morgon blir det möte med den nya rektorn, ska bli kul att lära känna henne. Det är så viktigt att rektorn är positiv till vårt utbytesprogram. Det ska bli kul att lära känna henne. Vi träffade henne bara nån minut och det kändes bra. I morgon börjar planeringen inför arbetet. Hoppas vi kan göra lite av det vi planerat, annars blir det säkert andra saker som inte planerat. Det är det som är fascinerande med Afrika, man vet aldrig riktigt hur det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ok, nu har jag hittat till bloggen. Fortsätt rapportera jag läser med idel öga.
Sonde