lördag 5 mars 2011

Shopping i Thika

Ibland känns det som man har varit hur länge som helst,  Idag tog vi den lokala minibussen från landsvägen för att komma till Thika 4 mil härifrån. Det gick hur bra som helst så vi var där på mindre än 30 minuter. Gick runt i stan och jag guidade min reskompis Mats. Eftersom jag varit här så pass många gånger känns det som man är ganska hemtam i kvarteren.Staden som består av ca 100 000 innevånare förvånansvärt lugn. Allt går i sin egen takt och ingen verkar ha för bråttom. Handlade både tyger och CD skivor med musik samt passade på att äta lunch och fika. Det krångligaste är när man handlat mycket och ska ta matatun tillbaka. Fullastad med mavaror och samtidigt navigera bland alla dessa människor när man tränger ihop sig i bussen som är gjord för 14 och plötsligt upptäcker att man är 20+. Allt gick bra den här gången också så vi hade en skön shopping i Thika.

2 kommentarer:

Linn sa...

Å jag sakar dom där fulla minibussarna!!(i addis) Men skulle vara så roligt att komma och hälsa på i Kenya också! Synd bara att ni inte har det underbara kaffet där, ser ut som om ni saknar det där på bordet;) Tur att jag har ett helt kilo här hemma som väntar på dig! Du får gärna köpa lite tyger till mig om du har möjlighet, lite röd-lila färger om det finns.
Saknar dig, pappa-afrika! Hoppas jobbet går bra, Peris skrev till mig och sa att de uppskattar din lektioner, som alltid=) Jag är så stolt! Pussar och kramar //Dotter-afrika

tobbe sa...

Det skulle var kul om dotter-afrika skulle koma hit också. Det måste vi ordna nån gång.