onsdag 2 mars 2011

Små grodorna

I dag har jag haft en hel dag med lektioner. 7 stycken på raken. Man blir ganska slut efter en sån dag. Huvudvärken började redan efter första lektionen.ibland blir värmen lite för mycket. Jag har försökt att visa studenterna hur man kan skapa animerad film. Det var inte så lätt! De har ingen förförståelse alls kring hur en film är uppbyggd. Fick börja väldigt enkelt. Men det slutade med att vi gjorde en del filmer med hjälp av plastlera som de skapade olika karaktärer med. Kärlekshistorier med dramatiska slut! Sista lektionen idag hade jag muslimer musikläraren som även varit i Sverige. Hade med mig en utmaning från de svenska studenterna. De hade lärt sig en sång från Kongo som jag hade lärt dem under en lektion. Vi spela in den på video samtidigt som de även dansade.Utmaningen för kenyanska studenterna var att lära sig en svensk sång som jag kunde filma här på plats. Vad passar inte bättre än den gamla kära Små grodorna? Studenterna lärde sig snabbt och resultatet finns nu på film. Ska försöka lägga upp den på You Tube. Små grodorna med afrikansk touch är inte fel.

Inga kommentarer: